Rozhovor v štúdiu medzi slovenským filmovým režisérom Eduardom Grečnerom a publicistom Jánom Szelepcsényim. Už na gymnáziu veľa písal poéziu, myslel, že skončí pri literatúre. Ale záujmy boli príliš široké - výtv. umenie, keramike, syntéza umenia sa realizovala až na film. fakulte u prof. Wasermana. Po pľúcnej chorobe prestúpil na štúdium dramaturgie....smútok považujem za inšpiratívny. Ukážku z jeho poézie recituje Peter Rúfus. Vždy ho priťahovali baladické príbehy aj vo filme. Po štúdiu asistoval Štefanovi Uherovi, napísal scenár pre Andreja Letricha, pomocnú réžiu k filmu Slnko v sieti. Najviac sa naučil pri režisérovi Jiřím Weisovi. Nylonový mesiac bola druhá samostatná filmová réžia. Ide o tzv. asociovaný, nie príbehový film. Úzkosť zo všeobecného atómového ohrozenia preniesol aj do tohto filmu. Podľa vtedajšieho vedenia mal nakrúcať za robotnícke peniaze témy zrozumiteľné